kolmapäev, august 08, 2012

Vein mustast tikrist

Rabarberivein hakkab vaikselt otsa saama. Ega´s muud, kui uus vein käima. Ma oleks heameelega teinud selle mustadest tikritest. Need on imelised. No aga neid pole meil väga palju, kõigeks ei jagu ja head moosi peab ju ka saama.
Võtsin siiski raske südamega neid kalleid tikreid veini jaoks ja panin peoga rosinaid ka sisse. Et asi ikka segasem oleks, siis katsetan, mida must ploom veiniga teeb. Tundub, et need sobivad omavahel. Suhkurt panin ainult natuke sest enamuse magusast sain moosist.  Ema tegi selle eelmisel suvel. Sai selline hirmus magus, paks ja tabamatu maitsega, õige natuke karamelline. Seemnete järgi peaks vist maasikas olema. No näis, pisuke müstikat kulub ära.
Aga sügiselt ootan ma arooniat. Mul endal pole seda paraku. Eks hakkan otsima, kui see aeg lähemal on. Arooniaveini tahaks küll. Sain ühte maitsta ja mul juba idee peas, mida teistmoodi teha. Marju peaks aga palju, palju olema, see on küll selge. Ja üks lisamaitse kuluks ka ära, mõte on juba olemas :)

3 kommentaari:

Neeme ütles ...

Kavatsed puhtast arooniast teha?
Mul sai paar aastat tagasi tehtud paar õuna-aroonia veini, st. valdavalt õunad, aga segasin hulka neid marju, mis arooniasiirupi tegemisest üle jäid. Väga mõnusa vürtsise aroomi andsid.

Daisy Lappard ütles ...

Ma tahaks arooniat mustsõstraga teha. Lähipäevil teen sõstrast mahla valmis ja siis jään arooniat ootama.

Neeme ütles ...

See on kindlasti mõnus.
Mul praegu valmib selline suvelõpu vein: kõik viimased marjad kord-korralt kääritusnõusse :)