esmaspäev, mai 08, 2023

Praktikamuljed vol1

Sitsiilia esimene nädal (25-30 aprill)

Alustame algusest, meie oleme pehme mööbli valmistajad Silvi, Daisy ja Laur ning sõitsime praktikale Sitsiiliasse. Nagu ikka kaugele sõites tuli ka meil veeta pikki tunde lennates, sõites või järgmist sõitu oodates. Lendasime Tallinnast läbi Zürichi Palermosse.

Kuna viimane lend hilines üle tunni aja jäime maha rongist, millega pidime oma praktikakohta Barcellonna Pozzo di Gotto´sse sõitma. Järgmise, ühtlasi ka viimase rongini oli mitu tundi aega. Me ei lasknud enda tujul langeda vaid otsisime kähku ühe mõnusa pitsakoha ja nautisime sooja päikest ning maitsvat sööki, jooki. Oma uude koju jõudes olime kõik üsna kurnatud kuid elevil, 18 tundi ärkvelolekut oli teinud oma töö. Puhata me aga koheselt ei saanud, sest meid ootas südamlik majaproua sooviga tutvustada meile elamistingimusi ja reegleid öömajas. Kogu vestlus käis poola keeles, muid keeli proua ei tundnud. Esimesel õhtul tõlkis proua jutu meile Erasmuse poolne vastuvõtja Karolina, kes ka ise poolakas. Edaspidi kasutasime telefone ja toksisime oma jutu GoogleTranslate´i ning juttu jätkus kauemaks. Laur elab teise maja korteris ning tema naabriteks on soomest pärit praktikandid.

Järgmine päev oli Itaalias suur püha ning meil vaba päev linnakesega tutvumiseks. Loomulikult läksime esimese asjana mere äärde randa. Meri asub meie kodukohast jalgsi minnes 40 min kaugusel. Püüdsime mõista siinset liikluskultuuri, kus kõnniteed puuduvad, tänavad on kitsad ja autojuhid eiravad enamusi liiklusreegleid. Et sellega hakkama saada on vaja lihtsalt enesekindlust ja tähelepanelikust. Esimesed päevad olime veel kohmetud aga tänaseks liigume juba vabamalt.

Töökojas, kus me oma praktikat tegema hakkame, valmistatakse põhiliselt kardinaid. See tähendab, et mööbliga me siin ilmselt kokku ei puutu. Ühel päeval näitas Francesco (töökoja omanik) meile lauatäit kangast ja ütles: „rifilare“. Siis tõlkis selle telefoniga eesti keelde „trimmima“. Olime nõutud, no mida me tegema peame? Peagi selgus, et tuleb lihtsalt üks lõimeniit kangast välja sikutada ja tekkinud jälge mööda kääridega lahti lõigata. Sellised väikseid töid me siin teemegi, vahel saame triikida ja õmmelda. Mõned kasulikud nipid kardinate õmblemises oleme ka juba selgeks saanud.  Laurile usaldati kardina siinide ettevalmistamine, seda alates metalldetailide mõõtu lõikamisest kuni siinide komplekteerimiseni. Õpime usinalt ka itaalia keelt, täpsemalt tööriistade nimesid ja muud tööga seotut, et saaks aga kiirelt tegutseda.

Laupäeval käisime uudistamas mida põnevat on lähedalasuvas Milazzo linnakeses. Milazzo asub saare neeme tipus ja ühele poole kallast jäävad kalamehed oma võrkude, paatide ning värske kalaga. Teisel kaldal on aga rannaala, kus saab mõnusalt päikest võtta ja ujuda. Linnakese kõige uhkem vaatamisväärsus on aga mäe tipus asuv kindlus. Siia mahuvad nii kirik kui vangla, kõrged bastionitornid ning maskide muuseum. Vaated on muidugi võrratud.

Pühapäeval käisid Silvi ja Daisy Messina kuulsas kellatornis. Saime näha uhket vaatemängu, kus tornis olevad kujud liikuma hakkasid, linna vapiloom lõvi möirgas ja kukk kires. Laur otsustas pühapäeval aga sporti teha ning jooksis mööda rannikut kõrvalasuvasse külakesse Marchesanasse, kokku 17 km. Pole paha või mis!

Tüdrukute elamispaik asub ühe kõige tihedama liiklusega tänava ääres ning lisaks on õhtuti tuppa kosta ööklubide ja baaride muusika. Pole vaja kaugele minna, piisab vaid rõdul istuda ja olekski nagu peole jõudnud. Magama jäämiseks tuleb rõduuks tihedalt sulgeda, sest pideva lärmiga pole me veel kohaneda suutnud. Aga kes teab, varsti ei märkagi me seda enam ja naudime seda kui öist meelelahutust.