teisipäev, mai 09, 2023

Praktikamuljed vol 2

Vigadest õpitakse

Sitsiilia teine nädal (1-7 mai 2023)

Teine nädal Sitsiilias algas maipühadega. Esimesel mail tööpäeva ei olnud ning meie linnakeses oli väga vaikne, selline lõputu siesta. Poed ja kohvikud poolest päevast kinni, tänavad tühjad. Kuna päev oli vihmane, siis mere äärde me ei kippunud. Daisy ja Silvi istusid kodus arvuti taga ja kirjutasid usinalt oma kooli portfoolioid. Laur sai niisama puhata, sest temal oli see töö juba tehtud.

Teisipäeval läksime jälle tööle ja jätkasime kardinate õmblemisega. Suurem osa tööst oli servade ettevalmistamine õmblusteks. See tähendab, et mõõtsime õmblusvaru välja, voltisime ja triikisime selle korralikult sisse ja siis veelkord. Vahepeal õnnestus veidi õmmelda ka :) Õmblusmasin on vana ja väärikas ning õmblemisel on omad nipid. Näiteks tuleb kangast õmblemise ajal paraja pinge all hoida, et õmblused lokkima ei hakkaks. Kohe alguses see meil ei õnnestunud ja nii sai Daisy vahepeal ka harutamisega tegeleda. Aga vigadest saab teadupärast õppida ja peagi olid uued töövõtted selged ning töö läks lennates. Laur tegeles kardinapuude, siinide ja muu tehnilisema poolega. Neljapäeval võttis Francesco Lauri ja oma poja Gabrieli kaasa Messinasse, kus asuti ühe kliendi ridaelamus kardinapuid ning ruloosid paigaldama. Kardinad sai ette kogu korter - elutuba, vannituba ja köök. Vahepeal tehti usinalt pilte ja siis liiguti edasi teisele korrusele, kus oli vaja paigaldada kardinad magamistuppa, wc-sse ja tulevasse lastetuppa. Laur ja Gabriele sättisid kõik tööriistad valmis ja ulatasid neid jooksvalt Francescole. Meister ise ronis redelil, puuris tüübliauke ja tegeles mehhanismide paigaldamisega. Kui kardinad lõpuks ette said, tehti korteriomanikele põhjalik koolitus, kuidas neid uusi aknakatteid kasutada.

Nädalavahetusel sõitsime kõik rongiga Cataniasse. Uudistasime põnevat ja kontraste täis linna, külastasime turgusid, kirikuid ja muid vaatamisväärsusi. Laur tuuritatas „Hop-On Hop-Off“ bussiga mööda rannikut Catania - Acicastello – Acitrezza - Catania suunal.
Kui ehted on sama värvi kui meri...

Silvi ja Daisy sõitsid aga edasi Siracusa poole ja veetsid päeva Ortigia saarekest imetledes. Linnakese kitsastel tänavatel oli põnev niisama ringi jalutada, siis veidi jalgu puhata ja tänavatoitu nautida. Vahepeal põikasime mere äärde ja kastsime varbad vette ning imetlesime kauneid vaateid. Õhtul saime kõik jälle Catanias kokku, et sukelduda põnevasse ööellu ja täiskuu valgel linna avastada.

Rannamelu Ortigia saarel

Kuna ilmateade lubas pühapäevaks kuuma ja päikselist ilma, siis otsustasid Daisy ja Silvi linnast põgeneda. Kaarti uurides leiti, et parim koht teel kodu poole asub Letojannis. Rongijaamast oli mererand vaid paari minuti kaugusel ja otsus päev rannas veeta õigustas end igati.
Majakesed Letojannis on imearmsad, siia ma jään!

Letojanni on väga armas väike linnake oma kitsaste tänavate ja kauni rannaribaga. Siin on suur valik välikohvikuid, restorane ja baaride. Pakuti nii pitsasid kui mereande, jäätist ja koogikesi. Randa jõudes näitas kraadiklaas 26 soojakraadi ja meri lausa kutsus lainetesse viskuma. Rannaliiv ja kivid rannal olid aga tulikuumad ning teekond mereni oli paras katsumus. Või vähemalt Daisy jaoks, kes kingad jalast viskas. Mõned sammud saigi paljajalu teha, siis tuli kingad tagasi jalga panna, et mereni jõuda. Vesi oli küll veidi külmavõitu aga Daisy käis ikkagi ujumas ära. Suurema osa päevast saimegi niisama jalgupidi vees sulistada ja päikest nautida. Rannas leidus veel teisigi vapraid, kes end korraks vette kastsid aga enamus inimesi vedelesid niisama kuumal liival ja kuulas lainete loksumist.
Letojanni rannapromenaadil päikest nautimas

Tagasi Barcellona P.G´sse jõudes ootas meid korralik melu. Meie öömaja mõlemal küljel toimus elava muusikaga kontsert. Ühel pool maja asub väike baar ja teisel ööklubi. Oma rõdul istudes kuulsime mõlemat bändi. Kui nädala sees jagasime kööki veel Slovakkiast pärit autoremondi praktikantidega, siis pühapäevaks olid meie lärmakad sõbrad kodumaale tagasi lennanud. Vähemalt majas sees on nüüdsest vaikne ja mis peamine, terve köök on meie päralt! Eks varsti paistab, kauaks me seda rahu ja vaikust nautida saame ning kes meie uuteks naabriteks saavad.