kolmapäev, september 09, 2009

Plekkmees ja Tuhkatriinud

Kõik algas tavalisest plekkpurgist, Cass näitas kuidas robustset laternat teha ja minu mõte hakkas edasi kerima. Kuidas taarast midagi ilusat teha? Kui ma kõikvõimalikud pakendid olin läbi proovinud, katsetanud nii ja teisiti loobusin neist sootuks. Valisin veel kergema tee - läbipaistvad plasttopsid. Ja mulle tundub, et sai hea - lihtne ja isegi ilus :) No Naiste nipinurgas on neid juba nähtud aga ikkagi, panen siia ka. Pealegi kuulsin ma ükskord bussis sõites, kuidas üks proua oma sõbrannale seda ideed kiitis. Pai minu kõrvadele :)

(siin õpetus pdf-i kujul)

Võta kaks läbipaistvat plasttopsi, siidipaberit või puulehti, traati, teeküünlaid (läbipaistva alusega teeküünalad näevad laternas palju ilusamad välja kui metallist alusega küünlad).
Siidipaber kortsuta ja keeruta ümber topsi, siis see koos paberiga teise topsi - veidi kohendamist ja valmis ta ongi :) Lehtedega on veidi rohkem mässamist, samas pole neid vaja kusagilt kaugelt otsima minna, eriti praegu sügisel. Traat pane topsi servadest läbi, võid enne nõelaga augu ette torgata või teha seda kuuma traadiga, sulatab kergelt augu sisse. Tilguta veidi küünlarasva topsi põhja ja pane siis küünal sisse. Süütamiseks kasuta pikemat tikku või grilltikku, nii jäävad topsi servad terveks. Ja ära karda, et see latern põlema läheb. Kui hakkabki kõikuma tuule käes, siis kustub leek sulavaha sisse ja ongi asi kontrolli all.

Kommentaare ei ole: